Moxie Spotlight | Meet NAMA - Moxie TLV

Moxie Spotlight | Meet NAMA

Discover Our Designers

מה מעורר השראה אצל היוצרים המוכשרים שלנו? מה הופך יוצר למצליח? איך מתגבשת קולקציה? איפה המעצבים התחילו?

היוצרים שלנו מגיעים מקצוות שונים של יצירה- אופנה, קרמיקה, טקסטיל, צורפות, פלסטיקה ועוד. תעשיית העיצוב בארץ מורכבת מיוצרים מוכשרים בעלי השראות יוצאות דופן שניתן למצוא רק פה.

החלטנו לעורר דיאלוג עם היוצרים בנבחרת והיצירות שלהם, להכיר את הפנים והעבודה מאחורי הפריטים. לראות בעצמנו את הערך הבלתי מעורער של הכרת המקורות של הפריטים שאנחנו צורכים, והידיעה על מי הצריכה משפיעה.

כל סטודיו וכל מעצב הוא עולם ומלואו. לכל אחד יש את תהליכי העבודה שלו, שיטות שהוא פיתח על מנת להגיע לתוצאות ייחודיות, והשקפת עולם יוצאת דופן שעזרה לו להגיע להישגים.

הפעם, קיבלנו הצצה לעולם מלא הדימויים הצבעוניים והמשחקים של מעצבת הטקסטיל נעמה בן-משה, מקימת המותג Nama.  

נעמה בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, הציגה בתערוכות וחללים מגוונים כולל שבוע האיור של תל-אביב, שבוע העיצוב בירושלים, מוזיאון ישראל, יריד צבע טרי ועוד. נעמה מתרכזת בעבודות אריגה והדפסה המאופיינות צבעוניות אמיצה והומור תוך שימוש באיור ושילובו בעולם הטקסטיל,

 

נעמה בן-משה, 32, תל-אביב - יפו | טקסטיל

1. מתי התחלת ליצור, ואיך בעצם הכל התחיל?

מאז ילדותי ידעתי שאתעסק בעיצוב והייתי מציירת בעיקר. המשיכה לתחום הטקסטיל באופן ספציפי הגיעה בעקבות הרצון לעבוד עם הידיים ועם חומרים ולא רק לשבת מול המחשב. למדתי עיצוב טקסטיל בשנקר בין 2011-2015. את המותג פתחתי באופן רשמי לראשונה ב-2017 בברלין, עם ליין מוצרים ראשון שכלל בעיקר בובות ותיקים, והפריטים הלכו והתפתחו מאז.

2. מה המשמעות של יצירתיות בשבילך וכיצד זה בא לידי ביטוי בעבודה שלך?

 היצירתיות מתבטאת בעבודתי בעיקר בפיתוח הרעיון הבסיסי של כל סדרת פריטים שאני יוצרת, שלרוב מגיעים מתוך סיפור כלשהו. בין אם רפרנס ספציפי או סיפור בדוי שאני מפתחת. העבודה עם צבע וצורה הן הביטוי היצירתי הגדול ביותר בעבודה שלי, בהתעסקות בפיתוח הדימוי וסקאלת הצבעים, שזה מה שמושך אותי בפעם הראשונה ראשונה בכל עבודת אמנות שהיא.

3. מאיפה את שואבת השראה, האם יש אדם/אירוע שהשפיע על היצירה שלך?

אני שואבת השראה מכל דבר שאני מוצאת אסתטי בסביבה היומיומית שלי, אני מצלמת הרבה ומאיירת. אני מוצאת גם השראה בעבודות אמנות אחרות. העיניים שלי תמיד פקוחות ואני מחפשת גירויים ויזואלים כל הזמן. הסגנונות שהכי השפיעו עלי מגיעים מהתרבות היפנית, וגם מארצות סקנדינביה.

 4. במה את אוהבת להתעסק כרגע, האם את מתנסה בחומר חדש או גישה חדשה לעשייה שלך?

כרגע אני ממשיכה לפתח את המותג, להרחיב את השפה העיצובית וגם את מנעד המוצרים. השקתי ממש עכשיו קולקציית גרביים חדשה בשיתוף פעולה עם חנות גרביים יוקרתית מדרום קוריאה בשם 'THE SECRET GARDEN’. במקביל לעבודה על המותג, אני גם יוצרת ארט לפרויקטים שונים וזה משהו שאני תמיד ממשיכה במקביל לעשייה המסחרית.

טכניקות שממש אשמח להתחיל להתעסק בהן הן Tufting ו-Needlepunch. שתי טכניקות שבעזרתן אפשר לפתח משטח טקטילי טקסטורלי מאוד ועשיר.

5. ספרי לנו על עמית.ה/יוצר.ת שאת מעריכה ולמה את מתחברת ביצירה שלו.ה?

קולגה יוצרת שאני מעריכה היא יהלי זיו, מאיירת ומעצבת מקומית. אני מאד מתחברת לסגנון המינימליסטי והמדויק שהיא מביאה, ואוהבת ומעריכה את השילוב שהיא מצליחה לעשות בין הסגנון האישי שלה לתוך יצירה שהיא גם מסחרית. 

6. איך מתבצעת בחירת הצבעוניות בקולקציות שלך?

בחירת הצבעוניות בקולקציות ובכלל בפריטים שאני יוצרת היא מאד אינטואיטיבית. הצבע זה הגורם הראשון שמוביל אותי לפעולה והוא נובע אך ורק מתוך בחינת צבעוניות ובחירה במה תופס לי את העין. בהתאם לעונות גם חלים שינויים והם מאד ראשוניים וגולמיים.

7. איזה פריט את הכי אוהבת ליצור?

אני אוהבת את הפריטים שאני מציירת בתפירה במכונה. זוהי עבודה מאד סזיפית ביחס לפריטים אחרים, אבל יש בה הרבה קסם וייחודיות של מגע ידני.

 

For the Full NAMA Collection