Moxie Spotlight | Meet Yoster - Moxie TLV

Moxie Spotlight | Meet Yoster

Discover Our Designers

מה מעורר השראה אצל היוצרים המוכשרים שלנו? מה הופך יוצר למצליח? איך מתגבשת קולקציה? איפה המעצבים התחילו?

היוצרים שלנו מגיעים מקצוות שונים של יצירה- אופנה, קרמיקה, טקסטיל, צורפות, פלסטיקה ועוד. תעשיית העיצוב בארץ מורכבת מיוצרים מוכשרים בעלי השראות יוצאות דופן שניתן למצוא רק פה.

החלטנו לעורר דיאלוג עם היוצרים בנבחרת והיצירות שלהם, להכיר את הפנים והעבודה מאחורי הפריטים. לראות בעצמנו את הערך הבלתי מעורער של הכרת המקורות של הפריטים שאנחנו צורכים, והידיעה על מי הצריכה משפיעה.

כל סטודיו וכל מעצב הוא עולם ומלואו. לכל אחד יש את תהליכי העבודה שלו, שיטות שהוא פיתח על מנת להגיע לתוצאות ייחודיות, והשקפת עולם יוצאת דופן שעזרה לו להגיע להישגים.

הפעם, קיבלנו הצצה לעולם המרתק של הילה עמא"ר (עפר, מים, אש ורוח), מעצבת ומקימת המותג Yoster.

הילה בוגרת המחלקה לצורפות בשנקר. החזון מאחורי המותג הוא יצירת תכשיטים מפוסלים, הנעים על התפר בין אמנות לפריט המשתלב ביומיום שלנו - wearable art. התכשיט של Yoster הוא אובייקט המעניק כוח, שניתן להזדהות איתו. Yoster נמכר בחנויות מובחרות בעולם ובאופן תדיר ניתן למצוא את הפריטים מככבים בהפקות של מגזינים בינלאומיים.

הילה עמא"ר, 34, תל-אביב - יפו | עיצוב תכשיטים

 

1. מתי התחלת ליצור, ואיך בעצם הכל התחיל?

אצלי זה לא היה מסלול ידוע מראש (כמו כל דבר בחיי), ידעתי שיש לי גישה לעיצוב ולאסתטיקה אבל חשבתי שאני בכלל אלמד אנתרופולוגיה.. די במקריות התנסיתי בסדנת צורפות שמילאה אותי בסיפוק ובשלווה והחלטתי לקחת את זה ל"נקסט לבל" ולהירשם ללימודי צורפות בשנקר. למרות שלא הייתי מוכוונת לכך ועשיתי תיק עבודות מאוד מהר, איכשהו עברתי שלב ועוד שלב והתחלתי את הלימודים.
השנה הראשונה הייתה מאוד קשה, לא הבנתי את השפה, איפה אני נמצאת, איך לגעת בחומר- קטלו אותי בלי הפסקה... בשנה השניה משהו השתחרר בי ופשוט נסקתי. עברתי תהליך מאוד משמעותי בשנה הזאת שבזכותה גם המשכתי לחילופי סטודנטים, קיבלתי יותר ביטחון ואמונה בעצמי ובעבודות שלי. לאחר הלימודים התמקדתי ב-contemporary jewelry והצגתי בתערוכות וגלריות ובמקביל הבנתי שאני רוצה להקים את המותג שלי.

2. מה המשמעות של יצירתיות בשבילך וכיצד זה בא לידי ביטוי בעבודה שלך?

יצירתיות בשבילי זה חופש מחשבה, זו גישה לחיים ולפתרון בעיות. בהקשר של הכל - לנסות לחשוב מעבר למגבלות, לחשוב ללא תבניות ולדעת להטיל ספק במוכר ובידוע. 
כמובן שהיצירתיות זה ערך מוביל במותג שלי - אני תמיד מנסה להגיע לעיצובים מקוריים ושונים, אני לא עובדת על פי טרנדים. התכשיטים של Yoster הם לא התכשיטים הקלאסיים ומינימליסטיים, אלא תכשיטים בעלי נוכחות ועוצמה. מעבר ליצירה במותג, ניהול עסק עצמאי דורש יצירתיות תמידית - בשיווק, בניהול ובעבודה השוטפת והוא חלק מהותי בהצלחה.

3. מאיפה את שואבת השראה, האם יש אדם/אירוע שהשפיע על היצירה שלך?

מקור ההשראה שלי מגיע מאיזור הבית - המדבר, הנגב: הפיוטיות, העדינות והשקט שקיים במדבר אל מול העוצמה והמונומנטיות. הטקסטורות והצבעים של המדבר.. זה משהו שלחלוטין משתקף בתכשיטים שלי. אני מנסה ליצור אלגנטיות ועדינות מתוך המחוספס, הגולמי.

4. מה מקור השם Yoster?

יוסתר זה על שם ההורים שלי - יוסי ואסתר זכרונים לברכה. יוסתר נוצר בעצם כדי ליצור לעצמי את הבית החדש שלי.

5. באיזה טכניקות את אוהבת להשתמש היום/על מה את עובדת בימים אלו?

אני משלבת את הטכניקות הקלאסיות שיש בצורפות - פיסול בשעווה יחד עם הדפסות תלת מימד. התכשיט בעצם מתחיל מעבודה ידנית, מיצירת המודל בפיסול כלשהו. את המודל הזה אני מעבירה לקובץ ומדפיסה במדפסת תלת מימד, משם חוזרת חזרה לעבודה ידנית על התכשיט עצמו. אני כרגע עובדת על הקולקציה החדשה במקביל לקולקצית שיתוף פעולה עם אמן נוסף שתייצר חיבור בין אימג'ים לתכשיטים. תהליך מאוד מעניין שכרגע עדיין במחקר.

6. איך שנת 2020 השפיעה עליך? מה את לוקחת ממנה?

שנת 2020 התחילה עם תוכניות גדולות. בינואר הצגתי את הקולקציה בשבוע האופנה בלונדון ולאחר מכן בפריז. היו המון תכנונים והזדמנויות! ברגע שחזרתי מפריז נכנסתי לבידוד של שבועיים ולאחר מכן החל הסגר הראשון, היה לי המון זמן לחשוב ולהבין שכל מה שתכננתי כבר לא רלוונטי ושצריך לשנות את התוכניות.. הבנתי שאני רוצה להתמקד בקהל המקומי. כך עשיתי ואני מאוד שמחה שזה נתן לי להתחבר ולהכיר יותר אנשים מהתעשייה המקומית.

 

See Yoster's full collection