מוקסי עם גלריה גורדון | שרון פוליאקין - Moxie TLV

מוקסי עם גלריה גורדון | שרון פוליאקין

סיפור מקומי: אמנים מוצגים
 
 

For the ENGLISH Article 

שילבנו כוחות עם גלרית Gordon Now במטרה לקדם יצירה ישראלית על כל גווניה. יצרנו יחד סדרת סרטוני וידאו המפגישה קהל שוחר אמנות עם יוצרים ישראלים נבחרים.
Gordon now היא גלרית-בת של גלריה גורדון הוותיקה, שקמה על מנת להנגיש אמנות ישראלית איכותית לקהל הרחב.
 

כחלק מהאג'נדה של מוקסי, אנו שואפים להעמיק את ההיכרות עם העשייה המקומית ועם היוצרים עצמם, אנו רוצים לחשוף בפני הצופים את הערך המוסף ביצירה המקומית, את היכולת להכיר את מי שנמצא מאחורי העבודות והפריטים.

הסדרה החדשה מאפשרת מבט קרוב על תהליכי העבודה של אמנים יוצאי דופן המיוצגים ע"י הגלריה. בימים אלו, כשהיכולת לבקר בתערוכות ולצפות באמנות מקרוב הפכה מוגבלת, נולד הפרויקט המשותף במטרה להעניק נופך נוסף לעבודות האמנות, גם ממרחק, ולחבר את ההקשר אליו התכוונו האמנים. 

אנו מבקרים את האמנים בסטודיו שלהם, ומקבלים הצצה אל מאחורי הקלעים של היצירה: טכניקות, מחשבות, אתגרים, דרכי פיתוח רעיונות ומימושם. יחד עם המעצבים, אנו מגלים איך התקופה הנוכחית השפיעה וחלחלה לעבודות.

בפרק השני בסדרה, אנו צוללים לעולמה של האמנית שרון פוליאקין לקראת פתיחה התערוכה שלה 'לאסו' בגלריה גורדון. 

הציור, חומריו ותולדותיו, בעיקר בהקשרים של המצב האנושי, מניעים את פעולת האמנות של פוליאקין.

ציוריה הם לרוב גדולי ממדים וכרוכים במחוות גופניות שמותירות את עקבותיהן על הבד. בעבודותיה מתקיים מתח בין מחוות פיזיות אלה, שמעצבות ומגדירות מרחב ציורי מופשט, לבין תהליך של רישום עמלני במכחול ובצבע שמן.

שרון פוליאקין, לאחר הספירה, 2008

 
בעבודתה של פוליאקין בולטים מוטיבים חוזרים כמו רקפות, סימנים מתוך מפות גיאוגרפיות עתיקות, חומרי הסטודיו ואלמנטים מתוך ציורי אולד מאסטרס: ונוס, קרבות, סוסים, רפסודת המדוזה. מוטיבים אלה נוכחים על פני השטח של הציור אך מבצבצים גם מבין שכבות המופשט. הם מאפשרים לה להתייחס בכל פעם מחדש אל שאלות פנים-ציוריות של קו, כתם, טקסטורה, קומפוזיציה וסופראימפוזיציה.

מדיום ההדפס, ובמיוחד התחריט, משמש עוגן טכני-רעיוני ונקודת מוצא לפעולה הציורית של פוליאקין. כדפסית-אמנית היא חוקרת לאורך שנים את טכניקות ההדפס השונות ואת ההיסטוריה שלהן ושואבת מהן השראה.

שרון פוליאקין, גלדיולות, 2016

הפעולה הציורית כרוכה אצל פוליאקין בהמצאת מכשירים וכלי עבודה שבאמצעותם נוצרים סימנים גרפיים וכתמיים אשר מנכיחים את רגע הציור ואוחזים את הדימוי.

במקרים רבים המכשירים הללו מתגלגלים והופכים לאובייקטים בזכות עצמם, כלומר, ליצירות עצמאיות שמכילות את שרידי תהליך הציור וחומריו. 

שרון פוליאקין, פסל ראש, 2020

'לאסו', שרון פוליאקין, גלריה גורדון, הזרם 5, תל אביב.